CITIC

As entidades ACEM e Fisio do Maior proban aplicacións de realidade virtual desenvolvidas polo CITIC da UDC

23/08/2024 - CITIC

A Coruña, 23 de agosto de 2024. – O uso da tecnoloxía como unha ferramenta para a inclusión é unha das liñas de actuación do Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (CITIC) da Universidade da Coruña. Neste sentido, investigadores do centro traballan no desenvolvemento de aplicacións de realidade virtual pensadas para mellorar a vida das persoas.

Usuarios e profesionais sanitarios das entidades Asociación Coruña de Esclerose Múltiple (ACEM) e Fisioterapeuta do Maior visitaron o pasado mes de maio o Laboratorio de Realidade Virtual e Localización do CITIC para poñer en práctica as tecnoloxías deseñadas, o que permitiu recoller varias suxerencias e ideas que posibilitarán mellorar os desenvolvementos, así como traballar na creación de novos escenarios de realidade virtual.

Un destes escenarios é unha aplicación que simula unha vivenda e que probaron Rebeca e Miguel, usuarios de ACEM e Fisio do Mayor. Nel deben realizarse diferentes tarefas da vida diaria. O seu obxectivo é mellorar o traballo de habilidades físicas e cognitivas mediante unha contorna segura, motivadora e con tarefas facilmente trasladables ao día a día.

A segunda aplicación de realidade virtual desenvolvida fai uso do dispositivo Virtuix Omni Prol, un sistema de movemento cativo que permite un desprazamento ilimitado en contornas virtuais. Este escenario simula un supermercado, e a súa finalidade é a práctica das tarefas habituais da devandita contorna, co valor engadido de poder traballar a marcha sen as limitacións habituais dos sistemas de realidade virtual. Unha das tarefas é realizar unha compra a partir dunha lista de produtos, localizando os mesmos nos diferentes andeis e almacenándoos nunha cesta da compra. A súa finalidade é o traballo de habilidades físicas durante o desprazamento e alcance dos diferentes produtos. Con todo, a distinción dos diferentes produtos tamén implica un traballo cognitivo.