O CITIC comparte experiencias e recursos no Breaking Barriers Congress

06/06/2024 - CITIC

Desde o 31 de maio ata o 1 de xuño Barcelona acolleu a segunda edición do Breaking Barriers Congress, un evento organizado pola Fundación Romper Barreras que recolle os últimos adiantos sobre tecnoloxía de apoio e comunicación aumentativa.

Durante os tres días de duración, expertos nacionais e internacionais mostraron as mellores solucións tecnolóxicas e boas prácticas para a aplicación da tecnoloxía para a inclusión e a participación. Nos relatorios presentáronse casos relacionados coa estimulación multisensorial, boas prácticas no uso de comunicadores dinámicos ou a accesibilidade a videoxogos.

Na xornada do sábado, no marco de experiencias e recursos, Manuel Lagos, investigador do CITIC, presentou o proxecto “VisualTECH: Mapeo de tecnoloxías de apoio de baixo custo para persoas con discapacidade”.

VisualTECH é unha plataforma online que ofrece un mapeo, categorización e difusión de tecnoloxía de apoio gratuíta e de baixo custo. O seu obxectivo é facilitar a procura e aplicabilidade de desenvolvementos tecnolóxicos para a realización de diferentes actividades.

O proxecto foi financiado a través da “Convocatoria de proxectos de investigación non marco do Programa de Impulso á Investigación Universitaria en Tecnoloxías para o Ben Común”, promovido por Enxeñería Sen Fronteiras Galicia e a rede de investigación Artigo9Tech.

A continuación, Irene Brage, coordinadora do proxecto Talentos Inclusivos, explicou a iniciativa, poñendo o foco na edición actual, que conta coa participación de 15 centros educativos de toda Galicia. Tal e como sinalou Brage “é apaixonante ver como o proxecto consolídase co paso dos anos, ata lograr a representatividade de 15 centros de toda a comunidade galega. É todo un reto que afrontamos con moitas ganas e ilusión”.

Durante a súa intervención, a coordinadora de Talentos Inclusivos expuxo as diferentes fases de desenvolvemento do proxecto. “O punto de partida márcano as asociacións coas que colaboramos, como ASPACE Coruña, Amencer-ASPACE e APAMP, mediante a identificación dunha serie de necesidades das persoas con discapacidade que dificultan a súa participación social”.

Unha vez detectadas esas necesidades, o CITIC analízaas e busca como se lles pode dar solución a través da tecnoloxía. “Desta forma elabórase unha listaxe de retos tecnolóxicos que son os que desenvolverán os centros educativos durante o curso escolar”, apuntou.

Talentos Inclusivos é unha iniciativa impulsada polo CITIC da Universidade da Coruña e ASPACE Coruña, que conta coa colaboración da Fundación Española para a Ciencia e a Tecnoloxía (FECYT), o Consello Social da UDC, a Xunta de Galicia a través da Consellería de Política Social e Igualdade e a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional e o Concello da Coruña.