O CITIC da UDC achegou a ciencia e a tecnoloxía a todos os públicos durante a G-Night 2024

01/10/2024 - CITIC

A Coruña, 01 de outubro de 2024.- O Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións da Universidade da Coruña participou activamente na G-Night 2024, unha xornada dedicada á divulgación científica que reuniu a centos de persoas interesadas na ciencia e a tecnoloxía. Cun programa diverso e orientado a todas as idades, o evento, celebrado o pasado venres 27 de setembro, permitiu aos participantes coñecer de cerca os avances científicos máis recentes e explorar temas tecnolóxicos de relevancia actual.

Actividades no CITIC: unha experiencia educativa para novos estudantes

A xornada nas instalacións do CITIC comezou coa visita dun grupo de estudantes de 2º de Bacharelato do IES Rego de Trabe de Culleredo que participaron na IV edición de Talentos Inclusivos. Os mozos gozaron dunha conferencia impartida pola investigadora do CITIC, Susana Ladra González, titulada “Pegadas dixitais musicais: como se representan e buscan cancións na internet”, onde se explicou o fascinante proceso detrás da identificación de cancións utilizando tecnoloxía dixital.

Tras a conferencia, os estudantes participaron nunha visita guiada polos laboratorios do CITIC, onde tiveron a oportunidade de coñecer de primeira man os innovadores proxectos de investigación que se desenvolven en áreas como a intelixencia artificial, o big data e a computación de alto rendemento. A experiencia permitiulles interactuar con investigadores e explorar as múltiples aplicacións da tecnoloxía na sociedade actual.

Actividades no MUNCYT con público de todas as idades

Paralelamente, o Museo Nacional de Ciencia e Tecnoloxía (MUNCYT) foi outro dos escenarios clave da G-Night 2024, acollendo charlas e talleres dirixidos tanto a adultos como a nenos. As conferencias científicas foron impartidas polos investigadores do CITIC Patricia Faraldo Cabana, José Ramón Paramá Gabía, Margarita María Alonso Ramos, Basilio Bernardo Fraguela Rodríguez e Carlos José Escudero Cascón, e nelas abordáronse temas de gran interese como o recoñecemento facial e a intelixencia artificial aplicada á lingüística, os retos computacionales na análise do xenoma e a historia dos sistemas de posicionamento.

Os talleres “TuTIC”, dirixidos a nenos de entre 8 e 12 anos, tamén tiveron unha gran acollida. Os pequenos participantes puideron aprender sobre electromagnetismo, circuítos eléctricos e programación, guiados polos investigadores Adriana Dapena Janeiro, Paula M. Castro Castro, Óscar Fresnedo Arias, Jonatan Enes Álvarez, José Manuel Andión Fernández e Francisco Laport López. A interacción e a aprendizaxe práctica foron claves para espertar a curiosidade científica dos máis novos nunha contorna divertida e interactiva.

Astronomía, transferencia tecnolóxica, redes sociais e saúde mental: ciencia ao alcance do público xeneral

Na sede de Afundación de Santiago, o investigador Xabier Pérez ofreceu unha charla sobre o histórico proceso de medición que estableceu o “metro” como unidade de lonxitude, subliñando a participación dun científico galego clave nesta expedición. Doutra banda, no bar Árnica da Coruña, Miguel Anxo Pérez Vila falou sobre o impacto das redes sociais na saúde mental, analizando como estas plataformas poden axudar a detectar síntomas depresivos mediante tecnoloxías avanzadas de procesamento da linguaxe natural. A actividade contou tamén coa intervención de Paloma Piot Pérez-Abadín e Laura Hermo, quen abordou temas como o discurso de odio en redes e o impacto psicolóxico nos mozos.

Por último, no bar A Olímpica, o investigador do CITIC José A. Iglesias-Guitián, impartiu a sesión “Dos cinemas ás consultas: como a tecnoloxía dos efectos visuais pode impulsar a visualización médica avanzada” na que presentou un exemplo de transferencia de tecnoloxía que naceu no campo dos efectos especiais e do cinema de animación para a visualización científica ou médica.

A G-Night 2024 foi unha excelente oportunidade para que o público xeneral achegásese ao fascinante mundo da ciencia e a tecnoloxía. O CITIC, coa súa participación nunha variada oferta de actividades, mostrou o seu compromiso coa divulgación científica e a educación tecnolóxica para todas as idades, reafirmando o seu rol como referente na investigación tecnolóxica en Galicia.