Entrevista coa investigadora Inés Barbeito trala súa estancia na Universidade de Xenebra

20/07/2018

Cal é o teu campo de estudo?

O meu campo de estudo é a estatística non paramétrica. En concreto, tratar de obter expresións bootstrap exactas para a estimación non paramétrica de curvas.

Para poder extraer conclusións para unha determinada poboación a partir dunha mostra da mesma, necesítase o coñecemento dalgunha das curvas que caracterizan a distribución de devandita poboación. O problema é que na práctica, non sempre resultan coñecidas. Unha das formas de resolver este problema é supoñer que a función de distribución da poboación de estudo pertence a unha familia paramétrica e estimar estes parámetros. Outra forma é tratar o problema desde un enfoque non paramétrico, no cal estimaranse as curvas que caracterizan a poboación, sen necesidade de supoñer que a función de distribución pertence a unha familia paramétrica. Esta última forma de proceder é na que se enmarca o traballo desenvolvido durante a estancia.

En que universidade realizaches a túa estancia?

A idea inicial era centrarnos na selección do parámetro fiestra, que controla o grado de suavización do estimador, na estimación non paramétrica da función de regresión. Stefan Sperlich (Universidade de Xenebra) traballara recientemente neste tema.

En que consiste o traballo desempeñado na Universidade de Xenebra e que aplicacións ten?

Unha vez proposto un selector do parámetro fiestra para o estimador non paramétrico da función de regresión, o obxectivo era usar esta metodoloxía no contexto de predición, onde a variable resposta da mostra obxectivo é descoñecida. O problema da selección de fiestra neste contexto está moi pouco desenvolvido ata o momento.

Que che pareceu a cidade e que che aportou a experiencia?

A cidade é moi tranquila e acogedora. Ademais, ao non ser excesivamente grande, é fácil moverse por ela sen necesidade de estar moito tempo en transporte para ir dun lugar a outro, o cal é moi cómodo. Aloxeime na residencia universitaria, que se atopa nun barrio residencial de Xenebra, próximo tanto ao centro coma ao campus. A nivel persoal, creo que este tipo de experiencias, no que convives con outras culturas e te desenvolves noutra contorna de traballo, son sempre moi constructivas.