O CITIC da UDC, referente no reto de educar en IA

13/08/2024 - CITIC
  • O investigador do Centro de Investigación TIC da UDC Francisco Bellas colabora en varios proxectos internacionais, entre os que destaca o seu labor como asesor da Universidade de Qatar na creación dun plan de estudos nacional sobre IA e como líder dun grupo traballo sobre IA explicable do European Dixital Education Hub da Comisión Europea.
  • Bellas é recoñecido pola súa traxectoria no campo da robótica cognitiva e educativa, e é membro do comité de expertos en educación sobre IA da Xunta de Galicia.

A Coruña, 13 de agosto de 2024.- A educación é un dos sectores chave na revolución tecnolóxica asociada á Intelixencia artificial (IA). Neste sentido, o Centro de Investigación TIC da Universidade da Coruña (UDC) está a desempeñar un papel crucial na creación de novas iniciativas educativas e na colaboración internacional para desenvolver currículos avanzados en IA.

O investigador do CITIC, Francisco Bellas, profesor de programación, robótica autónoma e aprendizaxe automática en diversos graos e másteres da UDC, é ademais membro do comité de expertos en educación sobre IA da Xunta de Galicia, onde contribúe ao desenvolvemento de políticas e estratexias educativas.

Actualmente, Francisco Bellas participa nun proxecto da Universidade de Qatar titulado “Desenvolvemento dun marco educativo de intelixencia artificial (IA) baseado na evidencia: un estudo exploratorio dos resultados, experiencias, competencias e eficiencia dos docentes dos estudantes de secundaria”. Este proxecto, cunha duración de tres anos e financiado polo Consello de Innovación e Desenvolvemento de Investigación de Qatar, ten como obxectivo desenvolver un marco curricular de IA para as escolas secundarias do país asiático. O proxecto foi concedido ao profesor Zubair Ahmad da Universidade de Qatar e está integrado por catro investigadores locais e dous colaboradores internacionais, entre os que se atopa Francisco Bellas.

Nos seis primeiros meses do proxecto, presentouse o primeiro conxunto de instrumentos de recompilación de evidencias e realizouse unha proba piloto, cuxos datos están a ser analizados na actualidade. Durante este período, o investigador principal da iniciativa, Zubair Ahmad, visitou en dúas ocasións o CITIC da UDC co obxectivo de elaborar conxuntamente con Francisco Bellas os instrumentos de recompilación de datos.

Comprender a tecnoloxía, primeiro paso

A importancia de formar profesionais en IA é evidente ante a crecente demanda laboral neste campo. Con todo, tamén é esencial preparar ás novas xeracións para un mundo profundamente influenciado pola IA. Comprender esta tecnoloxía é o primeiro paso para integrala e aproveitar os seus beneficios.

As administracións educativas están a traballar intensamente na creación de plans de estudo formais para a educación en IA en niveis preuniversitarios como Primaria, Secundaria e Bacharelato. Estas iniciativas son fundamentais, xa que as adaptacións de recursos existentes non son suficientes. É un obxectivo ambicioso que require o impulso, ademais da colaboración de profesores e expertos en IA para desenvolver propostas curriculares específicas e así avanzar na comunidade educativa.

Neste contexto, Bellas destaca pola súa colaboración activa coa Comisión Europea, onde liderará, desde o próximo mes de setembro ata decembro de 2024, un grupo de traballo do European Dixital Education Hub formado por máis de 30 expertos do campo da IA. O obxectivo é desenvolver novas recomendacións e recursos para lograr que as ferramentas educativas baseadas en IA sexan imparciais, responsables, transparentes e éticas, fomentando unha IA explicable.

Francisco Bellas tamén é recoñecido polo seu traballo no proxecto europeo AI+ , recentemente finalizado e coordinado pola UDC. Este proxecto desenvolveu e probou un conxunto de unidades didácticas para estudantes de bacharelato, conformando un plan de estudos piloto fiable e viable que foi introducido no ensino regrado dos centros europeos participantes desde o curso 2023/24.

Co traballo realizado en proxectos como AI+ e a súa participación en iniciativas internacionais, Francisco Bellas e o CITIC posiciónanse á vangarda da educación en Intelixencia Artificial, un reto que debe ser afrontado con rigor e responsabilidade.