O CITIC da UDC incrementa a captación de talento internacional gracias o proxecto europeo 3i-ICT

17/07/2023 - CITIC
  • Un total de 75 candidaturas presentáronse a esta nova convocatoria que forma parte do primeiro programa outorgado a unha institución galega con apoio da UE a través da iniciativa Horizon 2020
  • As áreas de Intelixencia Artificial e Ciencia e Enxeñería de datos son as que máis solicitudes recibiron, procedentes de Asia -máis da mitade-, Europa, América e Asia

O Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (CITIC) da UDC incrementa a súa captación de talento internacional a través do proxecto europeo 3i-ICT. Na segunda edición deste programa -cuxa recepción de candidaturas pechouse recentemente-, o centro da UDC recibiu 75 candidaturas de 56 solicitantes, das cales 51 de 39 persoas foron admitidas.

O programa europeo, o primeiro outorgado a unha institución galega co apoio da UE a través do Horizon 2020-MSCA-COFUND, recibiu 15% máis de solicitudes respecto da primeira edición. As candidaturas proceden de todo o mundo, destacando as propostas recibidas de Asia (máis da metade), seguidas de Europa, América e África.

Por áreas de investigación, foron as de Intelixencias Artificial e Ciencia e Enxeñaría de Datos (CID) as que suscitaron máis interese, seguidas das de Computación de Altas Prestacións e Servizos e Redes Intelixentes.

Unha vez finalizado o proceso de recepción de candidaturas e tras unha primeira avaliación, seleccionáronse aquelas que compren cos requisitos para avanzar á seguinte fase de selección; será agora un comité externo composto por persoas expertas en cada unha das distintas áreas o que se ocupe da seguinte etapa. A medida que avanza o proceso de avaliación, este comité examinará a formación académica e a experiencia de cada persoa candidata. Unha vez seleccionados, os participantes neste programa de doutoramento internacional terán a oportunidade única de colaborar e abordar en desafíos do mundo real da man dun centro de investigación que potencia o avance e a excelencia en I+D+i aplicada ás TIC.

Respecto disto, o director do CITIC, Manuel F. González Penedo, resalta a longa traxectoria de investigación multidisciplinar do centro en áreas de vangarda: “O noso compromiso coa excelencia na investigación levounos a ser líderes en campos tan diversos como a biomedicina, a industria 4.0, o procesamento da linguaxe natural e a sustentabilidade. A excelencia das investigacións e as oportunidades de vangarda ofrecidas no CITIC situaron ao centro como un referente internacional, xerando un ambiente estimulante e diverso que enriquece aínda máis a calidade da investigación realizada”.

Innovador programa de doutorado internacional

O 3-i ICT (Programa de Doutoramento en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións Internacional, Interdisciplinario e Intersectorial) é un innovador programa de doutoramento internacional que ofrece oito bolsas a persoal investigador predoutoral para levar a cabo os seus estudos de doutoramento no Centro de Información e Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (CITIC) da Universidade da Coruña. Conta co apoio da Unión Europea a través do Horizon 2020 baixo un acordo de Marie Sklodowska-Curie (H2020-MSCA-COFUND), que proporciona financiamento para programas rexionais, nacionais e internacionais de formación e desenvolvemento profesional mediante mecanismos de cofinanciación. Ademais, o 3i-i ICT conta coa cofinanciación da Consellería de Cultura, Educación e Universidades da Xunta de Galicia.

Modelos para a prevención da artrite, procesamento da linguaxe natural e sensores virtuais sen fíos, primeiras teses

A finais do pasado mes de maio presentáronse o tres primeiros proxectos de teses dos oito proxectos de investigación previstos neste programa europeo, que ofrece unha ampla formación en habilidades investigadoras e de transferencia e suporá unha sólida vantaxe competitiva no desenvolvemento profesional dos participantes. Os modelos para a prevención da artrite, procesamento da linguaxe natural e sensores virtuais sen fíos centraron estes primeiros traballos do 3i-ICT.

Toda a información do proxecto está dispoñible na a súa páxina web: https://3i-ict.citic.udc.é/