O CITIC premia a excelencia tecnolóxica na VI edición do XoveTIC

09/10/2023 - CITIC

O Centro de Investigación en Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (CITIC) da Universidade da Coruña (UDC) ven de premiar un total de nove investigacións no ámbito das TIC dentro da VI Edición do XoveTIC, que tivo lugar os pasados 5 e 6 de outubro. Ao remate do evento, no transcurso do cal se presentaron 55 traballos -entre comunicacións orais e pósteres-, outorgáronse os galardóns en diversas categorías para recoñecer a destacados profesionais e investigadores nos eidos da IA, a ciberseguridade, a enxeñaría de datos, a computación de altas prestacións ou a big data.

O Premio Cátedra R: “Ao máis relevante no ámbito da seguridade, entendida esta en sentido amplo, tanto ciberseguridade en tecnoloxías da información e as comunicacións como temáticas de seguridade aplicada a outros ámbitos” recaeu en Marc Bernice Angoue Avele, Darian Pérez-Adán e Dariel Pereira Ruisánchez polo traballo: “Espionaxe e interferencia mediante ataques piloto en MIMO masivo 5G”. O premio foi entregado por Alfredo Ramos, Director xeral de R.

Pola súa banda, Hilda Romero Velo, Susana Ladra, José R. Paramá e Fernando Silva Coira foron os gañadores do Premio Cátedra Aldaba – WIB (Women, ICT & Business): “Ao máis relevante liderado como primeira autora unha muller”, entregado por Virginia Mato, directora da Cátedra, pola investigación titulada: Indexación e Recuperación de partituras por tarareo baseada en características extraídas”.

O Premio Cátedra NTT DATA: “Ao máis relevante no ámbito da diversidade, economía social e promoción da igualdade” recaeu no traballo “Amosando ou lado escuro das redes sociais: desenvolvemento do primeiro corpus en lingua galega para a detección de misoxinia en Twitter e Mastodon” de Lucía María Álvarez Crespo e Laura M. Castro, que recibiron o premio de mans de Marianne Blanco Martiño, Directora de Sector Público en NTT Data.

No que respecta ao Premio Cátedra CICAS Sngular: “Ao mellor traballo aliñado coas boas prácticas de Open Science, Open Data, Open Access e Open Source” resultaron gañadores Eva Pardo, Iago Fernández, Santiago Fernández Noriega, María Martínez e Laura Neto Riveiro pola súa investigación “Solución para a captura e visualización de datos de dispositivos wearable”. Foi entregado por Laura Castro Souto, Directora da Cátedra.

O traballo: “Predición do caudal de entrada en presas hidráulicas usando redes neuronais” de Alberto Fernández Sánchez, Juan Ramón Rabuñal Dopico, Daniel Rivero Cebrián, Alejandro Celestino Pazos Sierra y Marcos Gestal resultou o gañador do Premio ITG: “Ao traballo máis relevante con aplicación industrial”, con Gonzalo Bázquez Gil, da Área de Tecnoloxías da Información do Instituto Tecnolóxico de Galicia, entregando o premio.

Pola súa banda, o Premio CPEIG: “Ao mellor traballo con primeiro autor estudante titulado en Enxeñaría Informática”, entregado por Pilar Vila, Vogal do CPEIG, foi outorgado a Francisco Prado Valiño, Roi Santos Ríos, Carlos Gómez Rodríguez e Jesús Vilares pola investigación titulada: “Prototipo dun sistema de recoñecemento de entidades para a xestión dixital da resistencia a antimicrobianos”.

Dous foron os Premio Clúster TIC concedidos.  O de  “Ao mellor póster”  concedeuse a Patricia Concheiro Moscoso, Betania Groba, María del Carmen Miranda Duro, Diego Álvarez Estévez pola: “Efectividade da Xiaomi A miña Band 5 fronte á polisomnografía na medición do soño”. Mentres que Iago Fernández Garrido e Ángel Gómez foron os gañadores “Á mellor comunicación oral” pola súa exposición sobre “Realidade Virtual para estimulación cognitiva de terceira idade e persoas con discapacidade”. Alfredo Ramos, Director xeral de R, entregou ambos premios en representación do Clúster TIC.

Por último , Premio Fundación CITIC: “Ao máis relevante en investigación básica ou teórica” recibírono Roberto Prado Rodríguez, Patricia González, Xullo R. Banga e Ramón Doallo polo seu traballo: “Esquema de cooperación autoadaptativo nun algoritmo CAO paralelo para problemas combinatorios binarios”. Nesta esta ocasión, os encargados da entrega foron Salvador Naya, Vicerreitor de Política Científica, Investigación e Transferencia, e Nereida María Canosa Domínguez, Concelleira de Innovación, Mobilidade e Infraestruturas do Concello de A Coruña.

Os premios destacan a diversidade dos enfoques propostos, que impulsan a innovación e a excelencia nos ámbitos da Intelixencia Artificial, a Ciberseguridade, Big Data, Redes Intelixentes e a Computación de Altas Prestacións.