O investigador do CITIC Ricardo Cao realiza unha exposición na EcoSta 2023 celebrada en Tokio

04/08/2023 - CITIC

Do día 1 ao 3 de agosto celebrouse a 6ª Conferencia Internacional sobre Econometría e Estatística (EcoSta 2023) organizada pola Universidade de Waseda de Tokio, na que investigadores de gran prestixio a nivel mundial realizaron a presentación dos seus avances dentro das amplas áreas da econometría e a estatística.

Ricardo Cao, integrante do comité de dirección do CITIC, realizou unha exposición sobre a súa investigación, en colaboración coas investigadoras do CITIC Ana López Cheda e Beatriz Piñeiro Lamas, denominada “Modelos de curación de tipo mixtura de índice único: unha aplicación a un estudo de cardiotoxicidade en pacientes con cancro de mama”.

A investigación céntrase no estudo do tempo ata que se presenta cardiotoxicidade en pacientes HER2 positivas tratadas con trastuzumab contra o cancro de mama. Devandito tratamento pode chegar a producir un problema no corazón (denominada cardiotoxicidade), aínda que non en todos os casos acábase dando.

Por iso, para estudar o tempo ata que aparece a cardiotoxicidade, os modelos de cura de tipo mixtura son os apropiados. Estes modelos permiten estimar tanto a probabilidade de cura como a función de supervivencia da poboación non curada, en función dalgunhas covariables clínicas e procedentes de imaxes doppler de ecocardiogramas. A base de datos BC-Cardiotox, elaborada polos investigadores do CITIC e do servizo de cardioloxía do Complexo Hospital Universitario da Coruña (CHUAC), permite seleccionar as variables relevantes para determinar a probabilidade de curación e a supervivencia, así como estimar o modelo estatístico que permite calcular ditas probabilidades.