Intelixencia artificial verde, por un desenvolvemento tecnolóxico sostible

A investigadora do CITIC, Verónica Bolón, lidera desde a UDC o estudo sobre os denominados algoritmos verdes, no marco do recente plan nacional aprobado polo Goberno a finais do pasado ano e que desenvolverá, ata o 2025, solucións TIC aos desafíos ecolóxicos baseadas en intelixencia artificial (IA). O proxecto de investigación dá resposta ademais a un dos obxectivos da futura AESIA sobre o uso responsable co medio ambiente da IA.

O CITIC celebra a súa Asemblea Ordinaria 2023

Hoxe tivo lugar no salón de actos da Facultade de Informática da UDC a Asemblea Ordinaria do CITIC 2023, na que o director do centro, Manuel F. González Penedo, presentou a toda a comunidade CITIC os resultados e as accións realizadas na anualidade 2022 nas áreas de investigación, transferencia e innovación, formación, comunicación e RRI (Responsible Research and Innovation).

Intelixencia artificial para combater a Covid-19

O CITIC da UDC vén de presentar os resultados de dous proxectos de investigación con base na Intelixencia Artificial (IA) para loitar contra o impacto na saúde da COVID-19. Trátase do programa sobre Ciencia e enxeñaría de datos para avaliación, predición poboacional e personalizada da evolución da enfermidade (CEDCOVID), dirixido por Ricardo Cao Abad e Manuel F. González Penedo; e do que estuda a predición da estrutura de proteínas de SARS-CoV-2 con técnicas de IA, liderado por José Santos Reyes.

Leer máis »

O CITIC da UDC obtén 1,7 millóns de euros para proxectos de transición ecolóxica e innovación e tecnoloxías intelixentes aplicadas á oftalmoloxía

O CITIC da UDC captou fondos por valor de 1,7 millóns de euros a través de dúas convocatorias de proxectos orientados á transición ecolóxica e dixital e de innovación do Plan Estatal de Investigación Científica 2021-2023. Concretamente foron dez os proxectos seleccionados, na súa maioría parte pertencentes á area de Intelixencia Artificial.

Leer máis »

O CITIC da UDC lidera un consorcio internacional para crear unha nova xeración de robots autónomos con aplicación en sectores coma o agroalimentario, o educativo, a produción industrial e o comercio

Crear robots máis autónomos que resolvan situacións reais no sector agroalimentario, no entretemento educativo, no campo da produción industrial non estruturada e no comercio. Este é o obxectivo principal do proxecto PILLAR-Robots (Purposeful Intrinsically motivated Lifelong Learning Autonomous), un consorcio internacional liderado desde o Centro de Investigación TIC (CITIC) da UDC, nacido ao amparo do programa Horizonte Europa.

Leer máis »

O CITIC participa na Guía de Recursos para Persoas con Enfermidades Neuromusculares publicada pola Federación ASEM

O pasado 15 de novembro, coincidindo co Día Nacional das Enfermidades Neuromusculares, a Federación ASEM presentou a Guía de Recursos Sociosanitarios e Educativos para Persoas con Enfermedades Neuromusculares, que contou coa participación de investigadoras do CITIC lideradas por Thais Pousada. Trátase dunha versión actualizada e ampliada da guía realizada en 2013, e xorde da necesidade de ofrecer información máis completa e adaptada a un formato dixital para facilitar a procura de recursos.

Leer máis »

Nieves R. Brisaboa é unha das investigadoras destacadas na plataforma “Científicas e Innovadoras” do Ministerio de Ciencia

A investigadora do CITIC Nieves R. Brisaboa foi seleccionada para formar parte da plataforma “Científicas e Innovadoras”, un proxecto do Ministerio de Ciencia e Innovación a través da súa Unidade de Mulleres e Ciencia e a Fundación Española para a Ciencia e a Tecnoloxía (FECYT). Esta iniciativa ten a finalidade de dar visibilidade e poñer en valor a científicas e innovadoras españolas recoñecidas no ámbito nacional e internacional. As investigadoras seleccionadas destacan polo seu importante labor científico-técnico nas súas diferentes disciplinas e son referentes para as novas xeracións de investigadoras.

Leer máis »

O Goberno financia tres novos proxectos nos que participa o CITIC da UDC sobre intelixencia artificial para detección de bacterias, saúde laboral e vixilancia tecnolóxica

Tres proxectos nos que participa o Centro de Investigación TIC (CITIC) da Universidade da Coruña foron seleccionados pola entidade Red.es do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital e financiados con preto de 1,4 millóns de euros. Algoritmos de predición de superbacterias en hospitais, prevención de enfermidades profesionais e métodos intelixentes de minería de textos para melloras en vixilancia tecnolóxica teñen como denominador común a aplicación da intelixencia artificial á optimización de procesos en diferentes ámbitos de impacto económico e social.

Leer máis »

Joel Pérez Villarino e Pedro Fernández-Arruti Gallego presentan as súas liñas de investigación nunha nova sesión dos Almorzos TIC Talk

Este martes 25 de outubro celebrouse a sexta sesión dos Almorzos TIC Talk, protagonizada polos investigadores Joel Pérez Villarino e Pedro Fernández-Arruti Gallego para presentar as súas liñas de investigación nestes encontros que pretenden achegar, nun ambiente distendido, o traballo desenvolvido no centro ao persoal investigador que se atopa nas primeiras etapas da súa carreira.